fbpx
Psihoterapevtske vsebine

Stres in izgorelost

Stres je odziv našega telesa na dražljaje (stresorje) iz okolja. Kadar je teh dražljajev veliko ali se pogosto pojavljajo, se kar hitro srečamo z izgorelostjo. Zato je pomembno da prepoznamo, kaj nam “povzroča stres”, spremenimo svoje doživljanje situacije in poskrbimo, da takšne odzive v prihodnje z drugačnim delovanjem preprečimo.

 

Stresor je le sprožilec našega odziva, ni pa vzrok za izgorelost.  Kar je zame stresor (npr. vožnja z gondolo, govor pred publiko, opravljanje izpita, razgovor za službo…), je lahko za nekoga drugega, z drugačnimi izkušnjami v preteklosti, prijeten izziv.

S psihoterapevtskimi tehnikami lahko spremenimo svoje odzive na stresorje, zmanjšamo doživljanje stresa in preprečimo izgorelost.
Stanje izgorelosti dosežemo postopoma:
1. faza: IZČRPANOST

ZNAKI: kronična utrujenost, bolečine, povišan krvni tlak, panični napadi, težave s prebavili, motnje spanja, tesnoba, nemoč, razdražljivost, depresivni občutki.

ZNAČILNO VEDENJE: deloholizem, odmik od ljudi, zanikanje utrujenosti, zanikanje osebnih meja, prednost imajo potrebe drugih.

2. faza: UJETOST

ZNAKI: velika izčrpanost, bolečine, glavoboli, alergije, upadi energije, občutek ujetosti, odpor do dela, idealizacija, občutek krivde, jeza, samomorilne misli, želja po umiku, težave s spominom in koncentracijo.

ZNAČILNO VEDENJE: deloholizem, čustveni izbruhi, cinizem, grobost, odtujevanje od bližnjih, zanikanje svojih potreb, menjava delovnega mesta ali življenjskega okolja.

3. faza: SINDROM IZGORELOSTI

ZNAKI: upadanje energije, slabša imunska odpornost, nespečnost, močna tesnoba in strah, občutek odtujenosti, bes, sram, težave s spominom, izguba občutka za čas, izguba motivacije, smisla za življenje, občutka varnosti, oteženo odločanje, nezmožnost prilagajanja spremembam.

ZNAČILNO VEDENJE: načrtovanje samomora, negativizem, izbruhi besa in joka, prekinitev socialnih stikov, nihanje med deloholizmom in izčrpanim mirovanjem.

Premagajte stres in izgorelost

Naročite se