fbpx
Psihoterapevtske vsebine

Čustveno zdravje

O zdravju telesa se govori veliko, o čustvenem zdravju pa zelo redko, čeprav sta med seboj tesno povezana. Čustveno zdravje zajema zavedanje in (pravilno) izražanje čustve, ter upravljanje le-teh.

Kognitivna regulacija čustev, čustvena odprtost, pozitivne čustvene izkušnje, koristno vplivajo na zdravje posameznika, medtem ko potlačevanje čustev, alksitemija (čustvena zaledenelost/otopelost), intenzivna čustvena stanja in negativne čustvene izkušnje, imajo ravno nasproten vpliv na zdravje. Raziskave kažejo, da so posamezniki z depresijo in anksioznostjo v večjem tveganju za kronična obolenja kot so kardiovaskularne bolezni, diabetes, ulcerozni kolitis in debelost. Ugotovili so da je čustveno izražanje povezano z izboljšanim delovanjem imunskega sistema, ravno nasprotno pa posamezniki, ki imajo močno delovanje obrambnih mehanizmov. Kar pomeni, da lahko s psihoterapijo izboljšamo delovanje imunskega sistema (Schwartz in Kline, 1995).

Najpogostejši znaki, ki kažejo na to da nismo izrazili svojih čustev:
  • glavobol
  • cmok v grlu ali bolečina
  • pritisk/teža v predelu prsnega koša
  • napetost/bolečina v želodcu
  • pospešeno bitje srca
  • povišan krvni tlak
  • stiskane čeljusti/ škrtanje z zobmi
  • napetost v ramenih/vratu
S psihoterapijo krepimo zavedanje telesa in s tem krajšamo reakcijski čas med situacijo, ki je vzbudila naš odziv in reakcijo telesa. S tem pa lahko preprečimo kronična psihosomatska obolenja.